
A KÉPZÉSRŐL
Mindannyian azért kezdünk bele óvodakert / iskolakert létrehozásába, mert azt gondoljuk, jó a gyerekeknek. Szabad levegőn vannak, kicsit lazítanak a feladatok tengerében, kézzel fogható tapasztalatokat szereznek, egészséges nyersanyagokat kóstolnak, pozitívan alakul a természeti környezethez való viszonyuk, stb. stb. és egy csomó pozitív dolgot tudunk felsorolni.
2018-ban egy országos felmérés keretében megkérdeztük a kertvezetőket, mi volt a legfőbb céljuk az iskolakert létrehozásával. A terápiás, fejlesztő lehetőségek ekkor még alig-alig jelentek meg.
7 év telt el azóta, és azt látjuk, hogy jelentősen megnőtt az igény a gyógypedagógia, a fejlesztő pedagógia, mi több, általában a pedagógia kertben való eszköztárának felkutatására.
Természetesen ez azt is jelenti, hogy megnőtt az igény a gyakorlatias, tapasztalati úton való tanításra és tanulásra is, de azt is jelenti, hogy megnőtt az igény arra, hogy a valamiben más, valamiben gyengébb, valamiért szorongó gyermekeinket segíteni tudjuk nehézségeikben. És mivel táboruk látványosan nő, felmerül az egészséges vagy egészségesnek gondolt gyermekek esetében is, hogy jó volna számukra is biztosítani olyan közegeket, amik kiegyensúlyozzák az egyoldalú, kognitív terhelést.
Ebben a képzésben az óvoda- és iskolakertek ilyesfajta segítő és fejlesztő lehetőségeire koncentrálunk. Az óvodák, iskolák fiataljainak nem elsősorban diák-szerepére, hanem gyermek mivoltára, akit szeretnénk testi-lelki egészségben nevelni.
KIKNEK SZÓL
Óvodapedagógusoknak, tanítóknak, általános és középiskolai szaktanároknak, fejlesztő pedagógusoknak, gyógypedagógusoknak, valamint pedagógiai asszisztenseknek, iskolapszichológusoknak, és egyéb pedagógus munkakörben foglalkoztatottaknak.